Na co se připravit, když k vám domů přijede mobilní fotoateliér

 

Dnešní hektická doba si vyžádala rychlou a precizní práci.

 

Chceme všem naším zákazníkům vyjít vstříc, tak proto jsme se rozhodli vyrazit s mobilním fotoateliérem až k ním domů. Tuto službu si oblíbili maminky, které mají malé děti někdy i pár dnů narozené. Chtějí krásné fotky svého miminka, ale nechce se jim cestovat. Dobře, my s tím problém nemáme!

Do rodinného domu, bytu či tělocvičny přivezeme veškeré vybavení, které je potřeba pro kvalitní ateliérovou fotografii. Společně se domluvíme na termínu. Ráno, odpoledne večer… není problém!

 

Pro ty, kteří přemýšlí o fotografiích u sebe doma, máme níže pár rad.

 

Prostor

Velmi důležitý je prostor, který na přenosný ateliér nebo fotokoutek chcete-li potřebujeme. Prostor ať už v obýváku nebo v ložnici musí být minimálně 4x4 metry. Pozor! Čistého prostoru! Stává se nám, že dorazíme ke klientům domů a zjistíme, že sice prostor, který vybrali má 8x10metrů, ale stojí v něm obrovský gauč a mocná televize. Pak musíme hledat nové místo, které bohužel většinou není. V blízkosti by měla být zásuvka na elektrický proud.

 

Příprava

Maminkám a vlastně každému, ke komu pojedeme s fotokoutkem bereme vždy své pomůcky k focení. Pro miminka jsou to pletené košíky nebo hračky. Doma si můžete připravit oblíbené hračky dětí a také oblečení. Oblečení volte s rozmyslem. Bez výrazných flitrů a šílených barev. Jedeme fotit přece vaše děti a ne reklamu na nový svetr. Hračky volte ty, které děti rozesmějí a i ty které jim pomohou se uklidnit. Protože co si budeme nalhávat, děti to přestane bavit dřív než jejich rodiče.

 

Den focení

Je třeba, aby děti byli v naprosté pohodě. Krásně se vyspali. Pokud jsou to již větší děti, je dobré jim říct, co je čeká, aby se pak nedivili, co jim to v obýváku stavíme. Když budou děti otrávené, nevadí. I s tím si poradíme! My vyrážíme na focení vždy obrněni trpělivostí a nadšením na další super focení.

 

Výsledek

Fotografie dodáváme vždy v plné kvalitě umístěné na DVD s originálním obalem nejpozději do týdne!!To je super ne?  Po domluvě si můžete nechat vytisknout lesklé i matné fotografie. Tiskneme od velikosti 10x15 což je standardní pohlednicový formát až do formátu A3. 

 

Autor:

Vytvořeno:

URL: 

 

Jak nepřijít o pozice ve vyhledávačích

 

Zhruba před rokem jsme se rozhodli pro úpravu nynějších stránek. Na vlastní kůži jsme poznali jak je asi lidem, kteří se rozhodnou pro redesign nebo úpravu celých webových stránek struktury. Hlavním cílem bylo udělat designově velmi podobné stránky, ale s lepší použitelností na základě dat z Google Analytics. Samozřejmě byly i podružné úkoly jako napojení na nový administrační, zlepšení struktury webu, nabídnout nové služby a zúžit rozsah nabízených služeb. Dalším neméně důležitým úkolem bylo nepřijít o dosavadní pozici ve vyhledávačích. Níže bych Vám rád popsal návod jak nepřijít o pozice, ale naopak si je vylepšit jako my.

 

Analýza

Pokud máte Google Analytics, tak analýzu aktuálních provede zde (Akvizice -> Optimalizace pro vyhledávače -> Dotazy). Nastavte si nějaký delší časový horizont. Rok je podle nás ideální, ale použili jsme také posledních 30 dní a níže vysvětlíme proč. Všechny data si někam uložte a nebo zapište. Tohle také můžete udělat i s konkretními slovními spojeními, které pro Vás mají význam a je z nich dost návštěv, případně objednávek. Použili jsme Google Analytics, ale můžete použít i jiné nástroje.

 

Struktura

Zde jsme si mysleli, že to bude velmi jednoduché, ale zmýlili jsme se. Každopádně je důležité jí nepodcenit! Vypsali jsme si celou strukturu našeho webu do tabulky v Excelu a ke každé stránce si napsali: URL, počet návštěv za rok, návštěvy za měsíc, počet poptávek o tuto stránku přímo z webu, počet poptávek celkově ze všech zdrojů a v neposlední řadě kolik tato stránka přinese užitku pro nás. Měli jsme pár stránek, které jsme měli rádi, ale bohužel to za celý rok nepřineslo takový užitek jaký jsme očekávali. Celkově došlo k odstranění zhruba 20% stránek, které nabízeli jak službu tak i byly pouze informačního charakteru. Tuto tabulku uchovejte a určitě jí ještě použijete. Nyní víte co na webu/e-shopu určitě zůstane a co naopak ne.

 

Rozšíření

Na základě upravené struktury víte o co je zájem a co má pro vás užitek. Ok a máte v plánu rozšířit nabídku služeb nebo chcete přidat nějakou jinou stránku? Dopište si je někam a ke každé napište o co zde půjde.

 

Kostra webu

Nyní sestavte kostru webu. Jedná se o to, že byste si měli říct co je položka hlavnímu a co daná položka v sobě bude mít. Každá stránka z Vaší struktury, musí mít své místo v této kostře!

 

Jednotlivé stránky

Každá stránka by měla mít nějaký svůj cíl. Jasně, předat informace si řeknete. To je samozřejmě jeden z cílů, ale co třeba kontaktujte nás? Nebo mít zde poptávkový formulář? To už je mnohem lepší. Hodně vídáme, že třeba stránka o nás má velké mezery, protože zde můžete hovořit, že máte více než 10 zkušeností na velkých projektech a tím to začíná i končí. Zkuste zde udělat odkaz na konkrétní galerii a určitě se aspoň zvýší průměrná doba strávená návštěvníkem na Vašem webu.

 

Nový web

Nyní víte, jaká bude struktura webu. Toto zadání předejte grafikovi a pamatujte, že responzivní design není od věci. Samozřejmě po schválení předejte design programátorům. Pokud si web děláte svépomocí tak to je samozřejmě také možnost, která je určitě levnější pokud máte dostatečné zkušenosti.

 

Meta data

Báli jsme se o naše pozice a proto jsme se nezaměřili na změny titulků, popisků atd. u každé stránky. Nechali jsme je takové jaké jsou. Na to jsme se zaměřili až v další fázi.

 

Plnění

V této fázi byste měli mít někde na jiných stránkách nebo i subdoméně nový web a měli byste si ho začít plnit texty a hlavně držte se struktury.

 

Nové URL

Předpokládejme, že v této fázi již máte web naplněný a připravený ke spuštění. Mrkněte zda máte stejné URL adresy jako na starém webu. Zřejmě asi nemáte. Také jsme je neměli… Nyní se vraťte k tabulce struktury a ke každé stránce, kde již máte původní URL napište adresy nové, které jsou aktuální.

 

Přesměrování (přesun URL)

Nejdůležitější část! Pokud již máte pro každou původní stránku (pokud se má na novém webu objevit) vypsané nové adresy, tak jste nepodcenili předchozí krok a nyní Vám to ulehčí práci. Pokud Vám web nebo elektronický obchod, tak se je na to zeptejte zda mají v plánu přesun URL adres. Pokud si je děláte svépomocí tak zde kus kódu, který jsme použili:

RewriteRule    stara_adresa\.html    http://nova_adresa/    [R=301]

Zde by mělo být z pojmenování vše jasné. Zadejte starou URL a zadáte kam povede. Určitě na tu novou. Až budete hotoví tak si to určitě kam uložte!

 

Robots.txt a Sitemap

Samozřejmě podle nového webu si vytvořte Sitemap a také Robots. Pokud nevíte o co se jedná tak určitě najdete na internetu moc článků a všude je to pěkně vysvětlené.

 

Přesun

Starý web si kompletně zazálohujte včetně databáze pokud jí používáte. Po zálohování web smažte a nahrajte nový. Vše funguje? Pokud ano, tak paráda! 

 

Pokud ne, tak to hned opravte a pokud se to nepodaří tak nahrajte zpět nový a zjistěte kde je chyba, opravte jí a celý proces opakujte než se to podaří. 

 

Pokud je vše ok, tak nahrajte výše zmíněný kód, který jste vytvořili do .htaccess.

 

Testování

Fungují při zadání starých URL přesměrování na nové? Pokud ano, tak jste vše zvládli za 1. Pokud ne, tak tam kde to nefunguje udělte nový RewriteRule a doplňte .htaccess.

 

Měření

Na web si dejte Google Analytics a propojte s Google Search Console, kde otestujete Sitemap atd.

 

Kontrola

Každý den si najděte třeba jen 5 minut do nahlednutí Google Search Console, zda nejsou nějaké chyby 404. Pokud ne, tak jste vše zvládli!

 

Závěr

U nás nedošlo ke snížení pozic, ale naopak ke zlepšení! Na původních stránkách jsme bohužel měli nedokonalosti, které nás sráželi v pozicích. Zhruba po 2 týdnech jsme zapracovali na titulcích každé stránky, atd. a zlepšení bylo v průměru o 20%!

 

Autor:

Vytvořeno:

URL: